11 mars 2018

Forskning o Pyssel

har tittat lite i de gamla böckerna igen..var ett tag sen jag tittade till den egna släkten ..har hjälpt några andra att se in i dåtiden =). ....kul o kunna göra det.
tror oxå jag hittat en gemensam gubbe till Morfar o Farmor..de kan vara 8-9 männingar med varandra trodde inte en sån koppling fanns men tror de är så ska kolla lite mer så det är samma gubbe ....vore iof konstigt om det inte var så då släkterna är så nära geografiskt där borta på 1600 talet o äldre...


har pysslat lite med o fått en lite beställning på ett födelsedagskort*underbart*
ska göra till en blivande 1 åring ...Passar bra för har en 1 åring som oxå ska få kort o en överaskning...måste bara invänta de papperen som jag fick beställa.... tanke o ide finns redan så fort papperen kommer bara sätta igång....

har oxå fixat en ny instagramsida för kort, album o pyssel....de försvinner i flödet på min vanliga instagramsida ...o kul när man vill visa nån o de får bläddra hur långt som helst....
@pysselejris..... välkommen =)



En pysslande vän har köpt en maskin som skär ut figurer man stämplat....wow säger jag bara står nu på min önskelista för den är dyr.....vill avvakta lite då den är dyr...men åh om man slapp klippa ut o få scendrag o kramp i händerna skulle vara guld värt.....

längtan till vår... sol o värme är stor nu...så trött på vintern den kom sent o vi har verkligen fått känna av den sista månaden.... vill se vårläkarna komma upp ur jorden...första krokusen......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar