06 januari 2018

Lugn

Lugn blir mitt ord för 2018!

behöver fixa lugn i huset (röja sånt som är tänkt sen länge)
lugn i vardagen. Vi har ju ganska mycket lugnt o struktur redan för Filles skull inga jätte överraskningar här inte ordning o reda men finns en del annat som behöver får lugn...

vart nära att bägaren runnit över igen under hösten. känt den "svarta" stressen byggas på i mage o huvud  lärt mig sen förra gången då mamma var sjuk o gick bort att jag måste varva ner få ett lugn.
Första gången jag var så utbränd o borta va när vi vart familjehem under ett år som tog all kraft o energi...minns fortfarande inte julen efter de flyttat...allt gick på rutin..eller nått... efter nästan ett år fattade jag hur illa det vart, ork kom tillbaka jag behövde inte längre 100 sovstunder på dagen....

Att ha ett flertal diagnoser som gör att jag måste stanna upp, om så bara för en stund ... för att få livet går runt en stund igen....
Vi provar....

årests första lugn återfann sig om så bara för 6 månader då lss beslutet ligger kvar som förut*tjoo
Nu ska det sökas aktivitet till efter skola, nytt lss under våren ...hopaps bara det blir mindre smärtsamt än vad det var nu i höst....

1 kommentar:

  1. ja det är viktigt med lugn, alla behöver ha en lugn stund, och jag hoppas ni ska finna den i all röra med kommunen, skola osv.

    Var rädda om lugnet och varandra.

    SvaraRadera