30 december 2017

hipp....för Far!

inte fars dag utan pappas födelsedag...81 år hade du blivit men så ville inte livet, sjukdom tog dig allt för tidigt för 20 år sedan....

men sista dagarna har du säkert haft jätte skoj i din himmel....av oljud!

pappa o farfar i glansens dagar... 
(farfar hade alla fingrar kvar älskade spela dragspel
tyvärr förlorade han 3 av högra handens fingrar i en arbetsolycka)
Musikalisk släkt o kusinen jag fann till pappa är musiker i dag

beställde i höstas lite reservdelar till klarinetten , men misstänker att några ventiler oxå torkat eller nått för tycker inte jag får rätt toner ...när jag efter mycket om o ve fick en ren ton av e*hahahaha
nåja gladde även Felix som skrattade så han hoppade...men inser att klarinett spelet får läggas till
högen_man-skulle-vart-ung-o oförstörda-fingrar-för-att-få-det-låta-bra men jag är envis kommer säkert plocka fram den o gneta på det lite till..... men en annan dag.


Klarinetten är den enda sak jag har efter pappa som var hans! 
Finns mycket minnen i den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar