19 december 2017

God Jul

tror inte jag kommer uppdatera bloggen mer innan jul så jag säger
GOD JUL 
på er

själv håller jag på med slå in de sista klapparna
mycket nöjd med påhitten i år, nytto prylar blandat med en del skoj känns bra.

i morgon ska sista klappen inhandlas sen räcker det bra.
strömmingen o sillen ska läggas in .... lite kola kokas kanske nån marsipan gris ska knådas
ett varv med dammsugaren ....sen kan det bli jul....

vi har dragit ner klapparna ...ner på maten man kan ju bara äta sig mätt... dragit ner på kakor o bröd o dragit ner på sorters sötsaker men det är OK ... Fille kan ju inte äta pga av gluten o jag pga av sockret pilla i mig massa extra insulin känns sådär....
Det blir ju Jul ändå...i lagomhetens anda!

ps det som fattas är SNÖ!...tråkigt varannan dags väder men minusgrad ena dagen o plusgrader andra

1 kommentar:

  1. ja julen har består i och består fortfarande i frossa i mat o köpgalna som ska köpa ihjäl sig bara för att det är jul, skönt o slippa sånt :)

    SvaraRadera