05 mars 2016

släktträd

Eva som är min ja... 7 männing tror jag *hahaha* la upp en kul grej i går kväll...man laddar upp sin träd i en geocom fil o vips så får man en ganska bra överblick över det hela...

Jag har ju gjort flera träd ett för mammas sida o ett för min far inte satt ihop dem gemensamt..dels för att kunna delge mina syskon träden o de syskonen som finns på faders sida har ju inget men mammas sida o gröra..så därför men här hade det vart kul o se om det fanns några bindningar mellan släkterna

(vet iof att det inte gör det förren mycket långt tillbaka så långt att kyrkböckerna nog inte fanns  med mitt mtdna på morsidan kan jag se att den går ihop på farmorsida men väldigt långt långt bak )

har ju även lite sånt man måste ta med en stor nypa salt men vem vet i framtiden kanske man kan finjustera dna o se jo det stämmer.... att man har släktband med Birger Jarl.... det ser jag bara som en liten kul grej finns knappt kyrkböcker från den tiden ....


min farmor o farfars sida
Elna o Erling Svensson

Min mormor o morfars sida
Olga o John Rickards Edlund

träden grenar sig fint för att vara träd från Norrland inte en massa anförluster utan snyggt grenande o lättlästa. 

1 kommentar:

  1. Det går framåt ser jag...ja...man kan forska länge med sådant där....kul :)


    sv: Alla fyra katterna var på sin vakt när den städade. Haha :)

    SvaraRadera