24 februari 2016

Influensa....

så kom det virus eller baciller in i vårt hur....
Felix började hacka i förrgår.....o febern kom i går.... typiskt Lov o man ska bli sjuk :(
antar han har ont i skallen ser så ut på ögonen....feber o rethosta som man vet inte är kul....får göra det bästa av dagarna hemma ...blir film o soff häng så mycket mer orkar han ju inte.....


jag har beställt tid hos byns optiker.... måste ha nya brillor tar den affären som ligger här i stan så slipper ajg åka in till Nypan även om de är lite billigare men behöver en optiker som jag kan gå ner till om det strular..... köpte de sista på specseaver men är inte hundra % nöjd......  o så mycket billigare blev inte det besöket heller.... så provar den i byn igen..... hoppas ajg kan se så jag kan ta o pyssla lite inte kul när man inte ser på nära håll o det snurrar eller blir suddigt...

o så var det det här med bågar..... tycker det är skitsvårt.... brukar ha en lite uppfattning på vad jag vill ha ..provar o så blir det helt fel o så får man vela lite.... jisses ...men har inte så mycket önskan på vilken typ av båge jag vill ha... men inte uggle ögon stora...done that been there never again..typ...

vi får se vad det blir.....

tillbaka till soffa o ge någon lenande tablett tror ajg...för nu hackas det bra...*suck

1 kommentar:

  1. Hu! Hoppas att sjukan snart hittat ut genom dörren så att lovet kan avslutas lite roligare. Sist jag var hos optikern blev det progressiva glas. Dyrt och så jobbigt att vänja sig vid, men "fett värt det" som barnen skulle ha sagt. Nu längtar jag efter ett par nya bågar. Jag gillar formen på de jag har, men de sitter inte hundra trots att jag varit tillbaka flera gånger och ställt in dem. Det kanske är mina små öron som ställer till det? ;) Tror att det är att bågarna naturligt lutar lite och att jag gärna vill ha "raka" bågar. Vi får väl se om jag hinner fixa det innan sommaren. Det är inte gratis med glasögon precis, men med vår försäkring får jag åtminstone rätt mycket avdrag på priset!

    SvaraRadera