20 februari 2016

120 år

Olga Johanna Dahlin föddes 1896-02-23 Hon gifte sig men John Rikard Edlund och fick 10 barn
Olga fick vara med om en massa glädje o sorg under sitt långa liv hon blev 99 ½ år. 
Nio av barnen blev vuxna hon förlorade sin man när yngsta barnen var 1 år.
 Olga levde ensam o för sina barn i en liten fiskestuga I Gånsvik utanför Härnösand.....
( Kusin Berit sa jag hade fel dag....måste läst helt galet har ju födelseboken..fick göra en extra koll ) nåja får väl fira henne i dagarna tre då ...

det lilla röda huset på berget. 
Mormors stuga
Mina sommar minnen

Här spenderade jag några veckor varje år på sommaren hos min Mormor.... När jag var barn var det fortfarande en fiske by men låg på morgonen o hörde måsarnas skri o dunk dunk dunk från fiskaren Hjalmars båt....

Mormor hade blivit 120 år i dag...
naturligt vis få som blir det men hon får några rader från mig ändå....
I dag är nästan alla barn med henne var man nu tar vägen....de firar säkert! Mormor sjunger "Man ska Leva för varandra" hennes favorit låt ♥ 


Hipp Hurra för Dig i dag Mor Olga 

tänk om jag vetat i dag vad jag vet om släkten vad vi hade haft mycket o prata om..... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar