11 januari 2016

omständigt väder....

jag är ingen vinter människa....ju äldre jag blir desto jobbigare blir vintern.... kyla  o mörker....

o så en sån här vinter när vädret inte kan bestämma sig....

många minus grader ena dagen o regn o slask nästa..... ok vet att det är Januari o vintern är en sak vi har till ialla fall sen Mars men då kan det väl vara ett sorts väder ändå.... just nu livsfarligt! regnade is i förmiddags :( var tvungen o åka in till nypan o ÖoB behövde en torrboll till badrummet...o det råsa tvättpulvret till söl moster (jag) o att bilen få ladda batteriet ordentligt men det gick inte fort....

Längtar....

o en sak till sista gången jag köper dubbfritt på en bil!! känns inte alls bra men får väl stå ut de månader som är kvar....o hoppas vi kan byta bil mot sommaren känns som det vart massa små trubbel med denna.....

köpte ny telefon innan Jul...tänkte jag skulle testa Storytel o wow älskar det
behöver inte slita mina handleder o fingrar på en tungbok....inte behöva blinka o gno för det blivit dimsyn utan bara luta sig tillbaka o njuta av att någon läser för en...Perfekt....
Lyssnar på Sagan om Isfolket....har böckerna o läst dem några gånger (fniss) men de är så bra o nu är det ett tag sen.....
sen lyssnar gubben o jag på en Nattsaga....I går börjar vi med boken En man som heter Ove...JAG ska se filmen bara är så....tre kapitel o vi skrattade så det var svårt o koppla av o sova sen...himla kul

nej krypa upp i soffan o sätta på sig lurarna..luta sig tillbaka o bara vara...perfekt...

1 kommentar:

  1. ja isen är inge kul just nu, ja ni måste väl se till o läsa nått mer allvarsamt så ni kan slappna av o sova :)

    SvaraRadera