28 december 2015

Tillbakablick...

jahopp då är året inne på sina sista dagar.... Ett nytt år önskar att det nya året ger mindre sorg... Mycket mer glädje Mindre ont lite mer piggelin En härligt Vår.... härliga grillkvällar varm o go sommar Med mycket bad o skratt kanske en tur med vår lille burk....(Husvagn)


Året som snart är över....
2015
Fick sorgens besked ganska tidigt in på året en Morbror hade drabbats av cancer...den tog hela 3 veckor på sig sen var han borta....Goa morbror Bosse ♥ han skulle aldrig mer dyka upp på tröskeln lllberätta anekdoter över hans liv i Vietnamn o Kina hur barndommen var i Gånsvik......
samtidigt som Bosse fick sin sista vila kom chock två..... Morbror Sten ivan drabbades även han av cancer..... *kan vi inte slippa mer sånt nu*supersuck*

Ungefär samtidigt skickade jag iväg snigel brev till nyfunna släktningar på min pappas sida... hans kusiner. hade hört så mycket om dom som ung men ingen kontakt fanns.... hittade dem med min släktfoskning o skickade iväg några brev....

Telefonen ringde o där var två av dem *underbart kul*
S o D de bodde själva bara några Mil ifrån varandra men inte setts på länge kanske skulle vi kunna ses framåt sommaren ..... D hade en syster E som visade sig inte bo så långt från mig.E fanns på facebook vi pratade lite där höll öppet när vi skulle ses men snart var det ju semester......

Så fick jag se ett kryptiskt meddelande på E sida...Sov gott mamma?? men hallå vad hade hänt??
Det visades att E förlorat sitt liv i en olycka.... jag blev helt förstummad..jag som var så glad att ajg hittat några som skulle kunna berätta mer om de jag förlorat....pappa..farmor...farfar o vips var hon borta..... Skickade pengar till cancerfonden som var hennes önskan vid begravningen.... orkade inte gå...

Så var vi inne i September o morbror två för året somnade in efter en lång tids kamp i sin sjukdom... en sjukdom som slagit hårt mot släkten....8 av 9...inte klokt!

mitt i alla detta mitt eget pissmånde som en del har svårt att begripa... två autoimuna sjukdommar där kroppen anfaller sig själv....plus en sjukdom där allt förstärks av en ständig sjukdoms känsla...hela tiden...varje dag.... ibland är det lite bättre men denna trött het.....o oförsåelse av andra*suck



Fick reda på att släkten byggt på med en ny liten människa...... 
Är visst faster igen 
men inte tydligen tillräkligt för att få reda på en sån sak i god tid utan någon vecka innan...
*lessen jättesuck*


fick en klump i magen då jag trodde jag skulle kunna vara god man för Fille..... 
det funkade inte men 
Tack vare vänner som Maria o Tina så fixar det sig 
o det på bästa sätt de jag litar på helt o fullt när det gäller Filleman....

Julen kom och....
På Julafon får jag svar på ett meddelande som jag skickad för länge sen.... En släkting min 3 männings son .... min morfars brors barnbarnbarn.... Han som dog i olycka tidigt o förlorade kontakten med släkten....men nu är det återställt......

Snart nytt år o man ska lära sig skriva 2016.... 
kanske ses vi innan men antagligen efter 12 slaget....

Ett år med otroligt mycket sorg men slutar med glädje vi hoppas det fortsätter en bra bit in på det nya året....

3 kommentarer:

  1. Jag önskar verkligen att ditt (ert) nästa år blir bättre kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott slut o Gott nytt år. Vi hoppas på ett år med med trevligheter än sorger....

      Radera
  2. Jo...har ju haft min beskärda del av folk som gått bort detta året....var väl med två veckors mellanrum.
    Men nu kommer ett nytt år och jag tillönskar dig ett underbart 2016
    Ha de bäst/ Guldkryckan

    SvaraRadera