25 december 2015

God fortsättning....

Då var julafton o snart Juldagen lagt till handlingarna för året.
vi hade det lugnt (brukar iof aldrig tokfira på nått vis) men lagom med mat....
gubben fick ledigt så det var oväntat istället för eftermiddagsskift var han hemma.... Är ju så trött så när tjuren Ferdinand var ...lurade jag till på soffan.....

jag åt lite sill ...lax o ett ägg blev tvär mätt.... hade tagit 4 enheter insulin men oj det var visst mycket för det för droppade på kvällskvisten...fick trycka in någon lakriskola...:p

Julkappar ....jag hoppas alla blev nöjda jag blev det i alla fall
bortskämd av min gubbe ♥ med ett nytt objektiv till kameran....nu vill jag ha SOL o ljus så man kan fota lite.....Min Son tycker mamma behöver höra när hon lyssnar på Musik o fick en högtalare♥

jag hade köpt mest kläder till alla mina gubbar.... det behövdes;) nu kommer de se ut som folk igen*hahah

för några år sen ?!...skrev jag till en släkting hej jag är den o den o du min männing..inget hände ...förren i går, då plingade det till i messenger *tjohoo
Hans mamma är min tre männing. Hennes mamma var kusin till mamma .
Hon blev i sin tur faderslös väldigt tidigt då pappan förolyckades på sjön..tufft jobb att vara fiskare.. Mormor nämnde han fler gånger men tror de tappade kontakten med hans fru o barn...men jag hittade dem *tjohoo* o få svar underbart.

Har hittat flera efterlevande till morfars syskon jätte kul flera är vännder på facebook ett perfekt verktyg när man släktforskar på de levande =)
funderar om man kanske skulle göra en grupp på FB om/för de här släktingarna...få se vad som händer.....



1 kommentar:

  1. Det låter som det blev en julafton med lagom av allting för dig, förutom insulinet då... Men det fixade du... Dessutom en "släktträff" via messenger... kul!

    Önskar dig en lika fin fortsättning!

    SvaraRadera