17 december 2015

Äsch då....

skulle tvätta lite....trodde jag....
stoppade in lite grejor i maskinen den startade men kom liksom inte längre stog o morrade en lång lång stund den hade tagit in vatten o kunde tömma men däremellan var det Ofungerande....
tvättmedel i doseraren lite blött..... gick inte få igång en centrifugering...suck:

den har vart strulig ett tag inte velat med förtvätt ...hm...

Så det var nog dax o byta inte så gammal maskin men antagligen en otursmaskin eller om det var rent skrutt som köptes in till föreningen....andra som pajjar...av 9....

Så in till Elon o inhandla en lägger ut o få tillbaka av föreningen efter Jul perfekt.
la några kronor till o få en lite större trumma*perfekt*
den 23 kommer den hem...med installatör.....Så jag vet var jag har o göra dagen före doppardagen....
Tur att vi bara ska mysa i Julhelgen kan tvätta var dag om jag vill....=)

varför ska saker gå sönder vid Jul??
var med om att spisen sa tack o hej innan Jul för några år sen....undrar om inte kyl o frys gjorde det samma i förra huset kring jul.... hm

4 kommentarer:

  1. Det är ju för att du ska få nya saker :)

    SvaraRadera
  2. Har du tvättmaskin i lägenheten som föreningen betalar? Det låter så och det måste vara en ovanlig lösning i så fall, tror jag. I min bostadsrättsförening så finns det gemensam tvättstuga, men jag har egen tvättmaskin och tumlare. Men det är något som jag själv står för.

    Blev litet nyfiken på er lösning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. mia vi bor i en förening som består av 9 kedjehus.. alla har egen lite tvått stuga men maskin den står föreningen för Om den går sönder. torktumlare för man stå för själv.men åter till tvättmaskinen vi har ingen gemensam tvätt stuga. o just nu blev det akut att vi fick lägga ut för tvätt maskinen så länge så får vi tillbaka det senare.. vi har vart en förening i 6 år med tyvärr med medlemmar som inte verkat för en god förening ...nu flyttat en av dessa två familjer ut =) ....

      Radera
    2. Tack för förklaringen!

      Radera