20 september 2015

Minnen....

sitter o glor på en del gamla foton..många minnen dyker upp.
både de trevlig o mindre roliga..men det är ju livet är.

Tyvärr är framtidsprojekt att försöka rädda några av dem...

Ett foto som dykt upp är Mormor o alla syskonen som nådde vuxen ålder.
jag tror det är det sista där alla är samlade ...av olika anledningar var det ofta  någon som inte var med..... Bilden är tagen i Partille morbror Sven Erik Fyllde jämt o stort kalas var det. älskade släkt kalasen när nån fyllde jämt..stor släkt var det ofta man sågs


två av dessa lever i dag...♥♥

det har var första Syskonfotot...mamma är 5 år o står livrädd i hörnet....
runt 1943


Det var ofta en massa bus när det var släkt sammankomst.... EN moster Ann-Sofi hon var lite små stollig i hittepå saker hon o broder Bo de var busigast av de busigaste...

jag står i kanten med brun o blommönstrad tröja..det var ju 70 tal ;) min kusin Agneta o jag skrattar ..även Bror Anders syns  skrattande......

2 kommentarer:

  1. Kul med gamla foton...har en hög här också som ska scannas in och säkerhetskopieras...får se när det blir tid för det.
    Det är ju lite jobb...men det är det värt.

    Släktkalas där alla är samlade verkar vara nåt från förr...eller har jag fel?
    Samhället tar så mycket energi och tid numera...tycks det.
    Jag vet inte.

    Ha de bra nu iallafall :)

    SvaraRadera
  2. tror du ahr rätt inte alls samma sammanhållning i dag....har knappt kontakt med mina bröder men det beror på att de inte begriper nått om mitt mående att ork inte finns o en del annat ..... men saknar släkt träffarna då vi träffade mostrar morbröder o kusiner.....nu finns inga morbröder o mostrar kvar..ialla fall som är så pigga de vill vara på fest...kusinerna börjar bli skröppliga...o tiden..ja den är väl knappast på vår sida=)

    SvaraRadera