06 juni 2015

Nationaldagen

I dag skriver vi den 6 Juni...Sverige firar Nationaldag..eller firar gör vi verkligen det?
det är en dag extra ledigt om dagen infaller en vardag....i år en lördag...
Man tog bort annan dag Pingst till förmån för denna dag istället för att bjuda oss arbetare på en dag extra...nej ajjabajja.....
Midsommar afton flyttades för att bli avrbetsgivarvänlig..dvs den skulle ligga en helg..då var ju folk ändå lediga....samma med Alla helgona ...förut firades den den 1 november..o det kan ju infalla närsom i en vecka men det ändrades.....:/

Tillbaka till frågan...firar vi nationaldagen??
mitt svar är nope!
jag gör det jag gör alla andra dagar om jag har saker att göra..jag dricker inte o skålar....mat äter ajg alla dagar o här kan Oxfilen ätas en måndag om jag känner för det o har råd förstås;)


Hade hoppats på en premiär grill men kravet är att kunna äta ute utan att sätta på sig vinterkläderna...hm vi får se hur det går med det.....
Hoppas ni får en skön Lördag oavsett ni firar med flaggviftning eller inte..

.nynnar lite på Eddie medusas låt..
.♪♫Sverige Sverige fosterland DU är förjävligt bra!♪♫♫

1 kommentar: