15 januari 2015

då är man med i facket igen....

när man arbetar på en arbetsplats med personal finns ofta en eller flera som är fackförenings företrädare som man kan anmäla sig till..... det har ju inte jag men vill ändå vara med i facket. dels för att jag saknar det fackliga arbetet*vem vet vad framtiden ger ;)* även om jag inte vart kommunalare förut men nån gång är ju den första....

Hittade att man kunde anmäla sig på nätet...tänkte först ge mig till deras expedition men det är så halt att jag inte vill sätta ut min fot mer än nödvändigt..... tänkte även se till att storebror fick komma med så anmälde han med....men hans godkännande förstås. Han får ju en lön varje månad o ha lite försäkringar o annat i bakfickan är en bra ide.

Är även anmäld till FUB som medlem har dragit på det men har man en ekonomi där man räknar krona för krona är det inte en prioritet.....o med skolstrul så kan det kanske blir mer användbart än man anat.....

Gjorde en beställning på broddar! till mig o storebror så vi har nått istället för att sladda omkring
gubben fick ju super skor mot halka med dubb under sulan så han har men jag slinter ordentligt ute:/
o denna vinter verkar isen vara mer än nått annat*suck* o blåst..... det stormar på ute igen. knappt hinner den första stormen bedarra förren det kommer en ny*suck* hatar blåst*

1 kommentar: