02 november 2013

mina dagar....

Måste nog göra en förklaring till inlägget längre ner..om mina dagar.
Folk tror jag är hemma o slöar eller brar ren Lyxhustru ( I wish;) )

Jag är hemma med en sket litet såkallat vårdbidrag för vi har en son med downs syndrom. han kräver massor med träning. tillsyn om man själv inte har ett gravt utvecklingstört barn kan man inte sätta sig in i det arbetet som det innebär.

han måste ha hjälp med i stort sett allt ...
påklädning..tandborstning.. toabesok..skära upp maten ... han har inget eget språk även om han har några tecken så är det långt ifrån att göra sig förstådd med andra.
Aktiverar inte vi han så sitter han i sin säng o gungar!
Han fyller snart 16 och jag har beviljat vårdbidrag 4 år till sen vet vi inte men en sak vet vi att att kommer behöva hjälp hela livet. kanske blir det en form av assistent till han.

Jag har själv diagnoser som i dag gör det hela svårt att arbeta MEN orkar heller inte tjafsa med Fkassan . Been there done that! får några år med lite lugn . jag har tappat cirkus 10.000 i månaden på den här lösningen men min son är trygg o får den hjälp han behöver.

2 kommentarer:

  1. Arbetar med barn som har diagnos..föräldrar får ta i mer saker än de skulle behöva egentligen..allt handlar väl om pengar antar jag...saknas resurser säger de som styr..jo...men varför ska det vara så?
    Fk.är inte lätta att ha med att göra heller har jag förstått genom föräldrar till barn jag haft med att göra. :(

    Jobbar som assistent på skola...så lite insyn i den världen har jag.

    Men nu får du ha en trevlig Lördag.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska söka assistans hos kommunen omgående :) allt det som du gör är inte vanligt föräldraransvar och du kan vara hans assistent. behöver du stöd säg till

    SvaraRadera