30 oktober 2013

Vanlig dag....

en helt vanlig dag....vad fyller man den med? igentligen....
ibland kan man tycka att man inte gjort många knop men ändå fått en del gjort ;)

ja om man jobbar då fyller ju arbetet en hel del tid o dagen går... men om man är som mig hemma....

en del dagar då hinner man knappt sitta ner hur konstigt det än låter=) fast lite dator tid mellan varven brukar det ju bli fast måste erkänna datortiden är minimal mot vad den har vart....handarbete fyller en del av den tiden...

men som i dag den yngre av sönerna är hemma o mitt i sitt häst lov men dagen kommer se ut ungefär så här....

* klockan ringer.....6,45 väcker den äldre sonen för gubben jobbar o han få ta ut Tovan (hunden) på morgon rundan
jag sätter Filleman på dass...... går o fixar hans säng.....fixar fram frukost o förbereder The går tillbaks på dass o upptäcker att sonen inte alls har kissat!! suck nåja frukost måste intas så det får bli en senare fråga....

*äter frukost o pratar om dagen med grabbarna. Fille får redogöra lite med tecken vad han ska göra eller vad jag ska göra o han kan titta på;)

*stora sonen dukar av o jag får några dator minuter.... beställer ett par mjuka sköna brallor o nya stödstrumpor o ett paket trosor=).

* plockar ihop tvätt o förbereder en maskin ..... konstaterar att det blir minst 2 maskiner till....

*kommer på att det finns torr tvätt i "pannrummet"*suck* viker o sorterar in i garderoberna

*funderar lite mer på om man skulle ta o baka de där bullarna jag funderat på.....

* medan bullbaket funderas klart sätter mig vid datorn o skriver detta=) o klockan är bara 8,40 dagen har precis börjat.... 
det återstår ju tvätt..
hänga tvätt...
laga mat (lunch) 
kanske baka;P.....
laga mat (middag)
prata tecken med Felix o få med han i någon aktivitet......dansa kanske;)..... 
kanske lite pyssel men dagen torde gå med full fart o jag torde sitta utpumpad i soffan mot eftermiddag o kväll.... 
vilken jäkla tur att jag inte har 8 timmar jobb utanför hemmet med för hur skulle jag hinna
 hur ser din dag ut?


2 kommentarer:

  1. När jag var arbetslös mer eller mindre 100 % 7 år så fyllde jag min vardag med allt möjligt..ideellt arbete, föreningsarbete..så det finns ju att göra..men det är ju då detta med ekonomin...utan en och annan riksdaler så blir det ju lite torftigt socialt emellanåt.

    Idag är det jobb, föreningsarbete, jobb...o sen sover man lite på detta...jo..borde minska på det ideella arbetet..men vad ska man göra?

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. kul att någon svarade=). jag har vart sjukskriven..jobbat med föreningsverksamhet både som jobb o på fritiden men är nu hemma för jag har en funktionshindrad son som behöver en massa extra hjälp hemma=). tacksam att jag har den möjligheten

      Radera