26 juni 2013

Min vackra....

åh min vackra stora Astilbe...
Sen några dagar i full blomsterprakt med underbara plymer. 
I år var den enormt hög=)


 så kom regnet!!....
o den ser lessen ut så typiskt. den blommar så kort period o lite reser den upp sig men inte i sin bästa prakt:(....
Jag som hoppats på få se några Bålgetingar i den i år men verkar inte så:(

en sorgesen Astilbe...


Blomprakten i trädgården blommar som bäst men många har redan blommar över redan....
DoftJersimnen blommar o sprider sin underbart nästan bedövande doft..... 
Nu väntar jag på min Jackmanis Clematis
Och rosorna o dagliljorna förstås.... 
Synd att det blommar över så fort...

Älskar vårens o försommarens skira grönska i OLIKA gröna nyanser 
nu efter midsommar är det bara liksom GRÖNT!...


1 kommentar:

  1. Med tanke på din kärlek för blommor så tror jag du bor i fel land :) flytta till nått varmare där det blommar mer o längre :)

    SvaraRadera