23 maj 2013

funderingar från en annan....

hittade denna som en vän delat på Facebook.....o kunde inte sagt det bättre själv.

från

Nyree Ruiz Sundberg på facebook skrev detta många ahr delat den på FB jag delar den här



#Förlåt en människa med klent förstånd, men skulle behöva reda ut lite trådar i Husbynystanet...
1. En man viftar med machete & hotar folk.
2. Folk ringer efter polisen eftersom de är rädda att han ska skada/döda någon.
3. Polisen kommer.
4. Machete-gubben gör utfall mot poliser & stänger in sig med en kvinna i en lägenhet.
5. Polisen skjuter mannen, för att skydda sig själva & kvinnan.
6. Husbybor (?) börjar protestera och skrika om mord.
7. Husbybor (?) börjar kasta sten och bränna bilar.
8. Diverse röster påstår att de protesterar för att staten (!) & Staden (!) inte bryr sig om förorten.

Kan inte låta bli att undra vad som hade hänt om man hoppat över punkt 3 i min lista (klara er själva, typ) och hade landat på en ny 3.1 där mannen mördar någon granne/kvinnan i lägenheten eftersom polisen inte varit där.
Jag kan ge mig fan på att man hade landat på punkt 6, 7 & 8 i alla fall.

Hur man än vänder sig har man arslet bak som man säger....

Om en granne viftar med kniv & hotar mina barn, och polisen kommer och gör dem trygga kan jag lova att jag skulle skicka blommor till polisen; inte fan skulle jag börja elda bilar & kasta sten på räddningspersonal!

Men, jag kanske har ett klent förstånd & inte alls kan nysta?#

o jag lägger till är det verkligen Husby folk som är ute o förstör eller några anarkister bara för att de kan.....uppvigla kasta första stenen gapa o skrika men igentligen har de inget med den förorten att göra..lätt att skylla på annat....o hitta på andra saker att skylla på?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar