14 april 2013

Hittade en NY faceBook grupp.....

Ny ialla fall för mig...Klubb Kramfors....
Bläddrade ner en otrolig massa gamla fotografier på Stan som den såg ut för 100 år sen!! o närliggande Byar. Efter en lång bläddring fann jag ett skolkort där ett namn nämdes som Jag hajjade till på min morfar!!

eller ja han var igentligen Mormors Kusin som tog hand om mamma så mormor fick lite mindre börda som änka o 9 ungar....

Hildemar var folkskollärare med stort fint hus i Nyland. Mamma kom dit som 7 åring när skolan startade o stannade till hon tagit realexamen i Bollsta..sen bar det ner till Stockholm o barnsköterskeutbildning....

Nåja hajjade till på Hildermars namn inte så vanligt o hon hade ett foto av han..precis som jag minns han.... Kostym...Sol-glasögon när solen lyste... Känner nästan doften av cigariller....

Hildemar Stattin

lite Suddig men så kul att hitta en person så.....
 Drömde i halvdvalan om hur han bodde sista åren..i Lägehet då nya vägen skulle dras så löstes det fina huset in :(. han dog -72-73 lite osäker... det gick fort nått med hjärtat.... Min första begravning som 10 åring....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar