10 mars 2013

SJUKT!!

vad innehåller  visp grädde??

ja du tänker säkert det inne håller grädde av god kvalite oavsett vilket märke du köper....SÅ trodde i alla fall jag tills nyligen...... jo Om grädden hade heter krumbuktabobchsa kanske jag tagit en koll på innhehålls sidan.
men Ica´s Skåndemejerier vispgrädde är inte vad det sägs det ska vara......

den är lite magrare än Arlas vispgrädde men den feta behövs om du ska vispa den..o ska man ha den i såser då har jag förut använt både Icas o skåne mejeriers grädde....
har aldrig gillar mellan grädda o sånt skrutt ska de va ska de va typ...o vill jag ha en grädd sås nån gång ibland är det bättre med en GOD sådan.

Varför har jag då köpt de andra okritiskt? ....finns ett svar förpackningen! gillar den med skruvlock o cyllinderformen....


 Skåne mejeris  grädde ser lika ut i innehåll:(

Ica´s Creme Fraiche är från ?? EU !! ehh jahopp det  innebär??


jag är inte så noga på E- nummer o sånt men lite koll vill jag ha... i alla fall så vill jag tro att en produkt innehåller bara det jag tror den innehåller. Mjölk-Smör produkter är en sån.....Jag vill inte ha koncistens givare i grädden....

Om man får i sig ett E- nummer mellan varven så får det vara så..jag har Rökt i över 25 år (nu slutat) så gifter har man säkert fått i sig en del av ...

Hur gör du? 
Har du stenkollen bara biodynamiskt?
Du kan alla E-nummer?

blandar när jag köper grönsaker...Eco grönt ibland o ibland inte.....

tjillevipp......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar