20 december 2012

Lilla mamma

Tänkte skriva några rader om min lilla Mamma inte för att det är Mors dag utan bara för att...
Min mamma fick en cancer diagnos i september. den är i nuläget inte opratibel . så den långvariga diagnosen är ju inte så god.

För en vecka sen kommer min styvpappa in o säger att hon är skapligt krasslig. jag hade ringt dagen innan o då lät det inte så illa. Jag kommer in  (tur vi bor nära bara 20 meter bort) o se henne färgen var askgrå o med smärta.
Pappa hade frågat en stund innan om han skulle ringa ambulans nääää hade hon svarat men när jag fick se henne konstaterade jag bara NU ringer JAG ambulans..ok sa hon då.
Ambulansen hämtade henne o hon blev inlagd. hade en ordentlig urinvägsinfektion som jag tror har satt sig på njurarna därav den akuta värken...jag vet ju hur den känns....
hon har legad inne o vi har turats om att besöka o blivit skraja för det har sett illa ut men jag tröstade mig att hon i alla fall låg på en vårdavdelning där jag själv legat o kommit ut från o inte en långvårds/ sistatiden vården avdelning....

Hon var jätte ledsen  för till allt detta så har de 40 årig bröllops dag nu i dagarna!!
o då ska man ju inte ligga på sjukhus....
Bild från nätet

I dag hade de ringt pappa som höll på dö av skräck men de förklarar att hon ska få komma hem. hon ska få med sig hjälp medel så livet blir enklare för alla....
O sova kan hon ju göra hemma lika gärna som på sjukhus. o vi kan hjälpa till att tjata i henne lite föda med.

Vet att det kommer gå upp o ner, bra dagar och usla dagar. jag kommer vårda alla dagar som det vore den sista.....men alla mina nära o kära.

O nu kan vi få lite Julkännsla o lite ro......

tjille vipp


4 kommentarer:

  1. Kramar om så gott det går och hoppas ni får en härlig jul trots allt.

    SvaraRadera
  2. den 22:e är det 13 år sedan jag begravde min mamma som dog i cancer, 3 månader fick sedan diagnos.
    Jag tänker massor på dig/er efter som jag vet vad ni går igenom. Fruktansvärt, ovissheten, deras smärta. Alla tårar.
    Du vet vart jag finns om du vill prata!
    Kramen! ♥♥♥♥♥♥♥
    Maya

    SvaraRadera
  3. Vi skickar våra allra varmaste kramar vet att sånt där är inge kul o det är jobbigt för alla

    SvaraRadera