14 augusti 2012

Anno 1520

tack för Google=) o alla släktforskare som finns där ute. O ni som forskat på "mina" anor *tack *tack. många namn har jag själv hittat i "rullor" o kyrkböcker men så låser det sig man söker på ett namn (gäller ju att det inte är ett johansson eller olofsson) utan lite mer udda och att man har en jäkla massa tur försås så kan man komma en bra bit till.
På min farmors sida har det flytit på super bar...åren far fram=) naturligt vis tar ajg vissa saker med en nypa salt o anser nog att så mycket längre än det jag hittat är svårt att komma.....om man inte är kunga barn....Även om man som på min sida är präst yngel;) så är det en bra sak för oss som gräver lite.
O på farmors sida finns det gott om präster, kyrkoherdar o kaplaner.....
Hittade ett namn Beronis hos en som forskat där var det stopp.....sökte hans namn o vips var man nere ett århundrande till=)..... Min ana fick 2 barn en pojk (min ana) o en tös...tösen gifte sig o den snubben blev huvudet kortare vis Stockholms Blodbad 1520. Hon gifte om sig o for till Lybäck i Tyskland....



 den här grenen har även haft en del fejder o rättegångar....vad sägs om en rättegång om ett arv....Gustav Vasa ena sidan o släkten på andra*heheheh* om HUS i Stockholm ..tyvärr är det visst borta i dag men ändå..coolt ju...tycker ialla fall jag.

Jag fick se bilder på farmors föräldrars gravar som Söta Eva fixat.
på Erikas grav finns det planterat sommar blommor men inte på Eriks*mysko*
Fotograf:Eva Sjökvist Persson
Erika Högbergs Grav

Fotograf:Eva Sjökvist Persson
Erik Högbergs grav

Gravarna finns kvar. Hoppas verkligen alla stjärnor vill vara med oss så jag kommer upp nästa år! Då ska Rotborsten med!!

tjillevipp...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar