25 april 2012

Gräver i rötterna

Har funnit 167 personer i rakt nedstigande led..på farmors mammas sida...lika många unfefär på pappans....med syskon OJ då blir det en massa=)

Jag har funnit ut att farfar härstammade från valloner och tyskland.... Min farmor från en hög bönder,präster o valloner=) det finns nån lapp piga där oxå men inte så som det sades.
Det vanligaste mans namet är OLOF....jisses...kvinnosidan varierar mer....
har hittat en som forskar som har samma anor från tyskland messat han o frågat om våra lillfingrar kommer därifrån eller senare uppblandning=).
Jag har hittat en massa sorgliga saker..ska föröka få ord på de så det blir små berättelser i bloggen....

Nu ska gubben väckas efter sista natten sen lite lunch Har Fillen hemma tror han haft lite huvudvärk nu ett par dagar..ligger lite så i min skalle med:( ..i morgon blir det ju en liten tripp återkommer mer om den vore ju synd om vi blev sjuka......

nepp tjillevipp

1 kommentar:

  1. Häftigt att du kunnat hitta så många :) i din släkt... o från tyskland ja vem vet kanske det finns band :)

    tripp nu blev jag nyfiken...

    SvaraRadera