15 december 2011

Skinkan....

Skinkan är nu inhandlad blev en klump på strax över 4 kg....brukar vara lagom för oss....nu får man längta några dagar..den ungsbakas i ugnen den 23....sen avnjutas gärna på ett havrekex med äppelmos o senap på julafton....
Bild lånad från Nätet!


nästa vecka sak laxen gravas..sillen läggas in o revben göras...o gristassarna kokas.....mums!!.+ lite juligt godis förstås...... ska göra lite nöt blandning till mig o leka lite med mörk choklad.....på nått vis så får nog även jag smaka lite julgodis=)) vet i alla fall  att jag behöver inte göra några maraboufudge de var så söta att ingen åt upp dem förra året..... några ischoklad blir det med o lite mörkare än vad jag brukar...


tjillevippen
o jag funderar vidare på hur man ska göra med en sida för Fille.....fundera o filufera är jag ju bra på=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar