18 november 2011

orättvisst....eller?

jisses ibland blir man mörkrädd av vårt system och våra lagar att barnen ska ha det bra...tjosan!!!


för att göra historien kort... en man möter en kvinna..... de får två barn...kvinnan visar att hon gillar alkohol ...mycket....så mycket att hon faktiskt är en fara för sig och även för sina barn....
Mannen har nu ett nytt förhållande ...kvinnan hejjar på mannen att kämpa för sina båda barn..... rättergångar kommer..rätte gångar går.... Han och nya kvinnan får ett barn ihop... de gifter sig... ny rättegång och han får vårdnaden över sina barn.... då drar nya kvinnan.. här är det struligt o lämnar det..... hon kommer tillbaka..... hon drar......
Kräver att mannen ska flytta.... han o båda barnen flyttar.... tyvärr finna känslor kvar o de flyttar ihop igen...Hon lovar barnen guld o silver och lycka.. det håller i 6 månader... hon drar!!...igen.... mannen måste nu kämpa för att få bo kvar i lägenheten...han står desvärre inte på kontraktet:( men han har vårdnaden om 2 barn.....ingen annan stans att bo.
Ny rättegång....och de beslutar till hennes fördel för att hon står på kontraktet OCH han får reda på att OM hon kommer bara så där så kommer barnen att JOURHEMS placeras!!! det var det ingen som sa innan rättegången inges som sa att om utfallet blir si eller så kan det hända så här med dina barn!!
här står en man men två barn utan bostad...kvinnan har ju bott någon annanstans under flera månader!! och han måste flytta....
hängde ni med?
finna naturligt vis en hel massa andra saker som jag inte kan ta upp (tyvärr) för att ni då skulle blir mörkrädda.....
Kvinnan är anmäld för flera gånger till soc....hade mannen haft dessa anmälningar hade han setat i fängelse.....
först säger man att pappor ska ta tillvara sin roll som pappa...varför när samhället stjälper de som verkligen vill??


tjillevippen
 massor med kramar till barnen...åh jag önskar jag kunde trolla...tyvärr är häxgenen lite utspädd genom århundranden;)

1 kommentar:

  1. synd att din häx gen inte funkar , för det skulle göras något för barnen NU
    Föräldrarna måste ta tag i detta
    jag blir mörkrädd när mammor o pappor dansar runt i rätten och beter sig som bortskämda snorungar JAG ,JAG, MIG !

    SvaraRadera