28 november 2011

bakar....=)

1 advent helgen är över.....den börjades i fredags med lussebull bak..pepparkakorpå lördagen o bondisar på söndagen + en havrekaka ala chip cookies.....jag får väl bara titta på kakorna i år...kanske lika bra det*fniss*
men NU har jag lillebrors favoritkakor på vila......Brysselkex...de är faktiskt inte stoppade med socker;)...... 



 Gubbarna har kökstjänst...


funderade på göra mandelmusslor...tjosan har nog försnillat mina formar:/....hoppar de så länge ....vi ska väl inte bara äta kakor kan tänka...Lillebror skulle dock inte säga nej;).......




o man kan ju faktiskt fylla rullrån oxå med grädde o nått smaskens om man skulle va så sugen på det.....


var nere på stan i dag för lillebror skulle till tandis o pensla gaddarna.....
köpte inläggningsill o ansjovis=)......kollade efter rimmad skinka men de som kommit än var så små...Vägrar köpa en färdigkokt!! dels gillar jag inte kokt utan vill ha den ungsstekt och vill känna doften ...... Lax har jag inte sett nått super bra pris på heller:(...vill ju grava en bit i alla fall...socker eller inte men en bit gravad lax är ett måste så det så!


I morgon blir det ögonbottenröngen.....hoppas det går kanon håll tummarna för mig....


tjillevippen
fotona tagna med mobilkameran
lillebror är alltså familjens lillebror inte någon av mina*fniss även om de säkert skulle äta en kaka eller två=))

1 kommentar:

  1. Åhh så smarrigt...
    Du undrar sääkert vad denna idiot gör uppe nu! 03,55 = Ryggont!
    Kram på dig!

    SvaraRadera