31 augusti 2011

livet kan va skört......

livet kan ta slut snabbare än man anar......  av en fjuttig sjukdom kan man sväva mellan liv och ...ja andra sidan...


jag har stått med ena benet över...nu två ggr på 1½ år....... läkarna förvånas fortfarande över mitt infektionsresultat från Julen -09......på runt 400...de har aldrig sett så högt......men liktbörbennat rör jag ju på mig*fniss*


 och under ett år har jag vart så sjukligt trött men skyllt på allt.... efterverkning av blodförgiftningen......höst trötthet.......vintertrötta.......vår seghet........ 
när man tar sig till läkaren för att fingrarna gör apont så får man veta att man har diabetes o det så pass att man får 3 sorters insulin.......och man kommer in på akuten med värden så dåliga att man funderar på vårdavdelning eller IVA.......


o fingrarna gör lika jäkla ont:( nu står jag på kö till magnet röntgen för lite senor o sånt man kanske kan fixa.....


o så får man reda på att vännen Kenneth har fått propp i hjärnan....han är några år yngre än en annan... livet är som ett hårstrå...stark som den men går det av....*pang* 
Han kommer att blir bra...även om det kommer ta tid....men snacka om nästan se ljuset......


Är medveten om livet  det uppskattas mer och vad som händer den dagen man lägger benen i vädret......
Gubbens föräldrar är båda borta....lika så min biologiska pappa..... och om sorgen i sig är jobbig är det inget vad tjafs blir runt begravning och det som ev finns att ärva..... Jag skriv mitt vita arkiv för en massa år sen innan barnen fanns...Nu är det dax o skriva om det..... Vill inte att ungarna ska stå o fundera om nått ....allt ska vara klart  som korvspad.....


Har du klart för hur du vill ha det när du är borta?? vet dina anhöriga om det?? särkullsbarn som kan bestrida din önskan??


 (tjatar på mina päron att göra klart vad som gäller....de argumenterar DU vet...... jo just med syskon man knappt ser...särkullsbarn som kan komma o säga tvärtom...skitkul*NOT* måste tjata lite på den vill -orkar inte med tjafs...... trött på de som ändå bara bryr sig om sig själva.....


allvarliga funderingar men vi är inte odödliga och har man inte vart med om ett dödsfall så har man kanske inte sett den rätta männsikan bakom...den brukar komma fram i den fulaste versionen i dessa sammanhang tyvärr....... nått att fundera på!


tjillevippen..... Nu ska jag torka av fönstren så vi ser ut och placera mina nyinköpta blommor i ett rent fönster;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar