04 juni 2011

Sommar sommar....

åh det blev ju sommar .....
även i lilla blåsiga Oxelösund som tar lite tid på sig att värma till sig...på grund av havet..... 
men vindarna ligger verkligen till vår fördel just nu och det är sommar varmt ute=)
fast jag mår iof inte bättre av värmen*suck* men det är ju jag det.... alla andra njuter ju...


Vi har en stor rönn på tomten som sett sjuk o risig ut under de år vi nu bott här ..min far o gubben tog en såg...en stege o for runt i trädet.... i går så nu skiner solen genom lövverket. hoppas trädet klarar sig  för det är fint o perfekt att hänga en gunga i..... o det ger skön svalka=)..... Nu är det bara grenarna på gräsmattan som ska bort.....


Vi åkte in till Nypan en snabbis för att inhandla lite grillkol.....gubben är ju lång ledig o jag grillsugen:P... så det blir vår mat mot kvällen...känns lite som man vill passa på.....o grillat är ju så gött......






Ska göra min eller Tinas potatis sallad med den gillar alla .....
på en höft; förskpotatis.....hackad röd lök.....hackad gräslök o persilja
varva allt i en stor bunke fördel om potatis är ljummen ..... blanda lite vitvinsvinäger o olja några matskedar typ...sa ju att det var på en höft:P....... blanda låt stå en stund (timme eller så) ät o njut........
oj glömde kryddor..salt o peppar .... brukar köra grovmalen svartpeppar....




Tina! jag gjorde den här fler ggr förra sommaren på en höft smakar av mellan varven...recept är för fegisar:P


tjillevippen.....
Skriv en rad då du ändå är inne.......ser ju avtrycken i dimman ge dig till känna=)

3 kommentarer:

  1. Åhhh avd gott det där lät!

    SvaraRadera
  2. Blev salladen god, du kan få receptet om du vill ha det.
    Kram

    SvaraRadera
  3. tina den är super god...recept det är för tunnisar:P

    SvaraRadera