09 maj 2011

kärlek

Det finns kärleks tecken i naturen...


Små smä hjärtan ....

Harsyra Oxalis acetosella

Oj vilken under bar dag vi fick i dag...varm o gott ja temperaturen i skuggan är inte imponerad men underbart i solen*wow* lagom härligt för att jobba lite ute;)...
min låda till ätbara saker är rensad jisses den var full av mynta:S...
den myntan är nu flyttad o på 
platsen har några jordgubbsplant fått plats.... 

ska köpa sallads frön o tomat plant men det får vänta till överlevnadsbidraget kommer igen;).....
tyvärr måste jag ha min  sallad på altan för sniglarna gillar den med...
hoppade att så tomat själv utan köper lite fina plant o spar inne plats på fönsterbrädorna=)

solrosfröna har grott men får gosa lite inne innan de sätts ut likaså med blomman-för-dagen...o luktärtor..sådde en påse lukt ärtor förra året ett av dessa frön grodde så nu får de gro inne så vet jag vad som förhoppningsvis växer ute....


Kolla mina rabarber!!!

i ugnen står en rabarber paj till kvälls fikat*mums*


Lilleman som inte är så liten längre men finner ro i sin gunga ville testa den...... o då ville Tovis vara med.....

hittade ett koppel men perfekt längd när vi grejar ute så kan hon vara med utan att man måste ha 120% uppsikt för katter...fåglar...o annat=)..han kan skrutta runt lite o äta gräs..finns alltså en KO i henne nånstans långt där inne.....


 Mattes skrutthund=)

tjillevippen
skriv en rad gör tanten superglad=)






1 kommentar:

  1. Alla dessa glädjeämnen som möter oss varje dag..helt underbart..ha det..Maria

    SvaraRadera