25 april 2011

Vackert besök...

Vi sitter i lugn o ro o mumsar lunch ute......... 
Tova får ett tokskall o flyger fram emot altan dörren misstänkte geting eller humla men precis nedanför dörren uppepå altanen låg en vacker huggorm....






"Tova NEJ" hon lyssnar bra *tack o lov* för hundar kan bli dåliga.... 
tog tag i grill tången såndärmackapäriplast o gav mig efter ormen 
för att flytta den till bättre marker än vår altan... 
men ack så snabb den var ringlade ner under altan*mutter* nåja hämtade en kratta o hink för att ev kunna flytta den så småning om...o nån timmer senare ligger den i rabatten...
fast det var ju inte flytta den som jag tänkte först på utan att få den på bild.....
SKIT oxå fel glugg...
upp in o byta gluggen o då var den puts väck:S...... 30 minuter senare ser jag grannen springa med spaden o nått som ringlar på den;)......Hojtade om han fått orm...ja sa han o rös=) den låg på vår altan sa grannen....... 
kan de vara samma eller finns det fler...
jag kommer hålla stenkoll några dagar 
vill ha bättre bilder o sen ska den flyttas upp på berget istället....
Håll tummarna så jag få finfina orm bilder=)
tjillevippen för nu=) Skriv en rad gör tanten glad=)

1 kommentar:

  1. WOW... glad att den är hos er och inte här ::)
    Kram

    SvaraRadera