14 februari 2011

vart bor ditt hjärta?


Inte den du håller kär utan där du har dina drömmars hem? eller bor du där redan?

Jag gör det inte....jag trivs ok men inte så där WOW...

Mina föräldrar är födda i Ådalen mor i Härnösand o far i Kramfors jag har bott i kortare omgångar i Kramfors där bor nog även mitt hjärta eller en stor del av det=).

Älskar Naturen. berg o dalgångar i ångermanälvens slingrande älv. Kan vart svampskogarna är...vart lingona växer;)...o vart fisken nappar=)

Tyvärr är det nästan en omöjlighet att bygga sitt liv där för arbetslösheten är ganska hög har vart sen de la ner sågverken på 70 o 80 talen:/

Vi har vart på G i tanken flera ggr letat jobb fr hus finns massor=)..... Vi är där i tanken igen...hittat dröm gården.....men så faller allt pga arbete*blää*

o så vill vi att storebror ska gå klart sin utbildning.....sen få vi se...

tyvärr lever inte många av släkten längre, men det känns faktiskt inte så viktigt....
här finns mor....det är viktigt

men hoppet är ju det sista som lämnar en säger man.....då hoppas jag på STOR lotto vinst så där stor att man löser alla skulder man har köper dröm placet o lever på nån av hobbysarna...typ foto kanske;).....

drömma.... TUR är att vi i hela familjen drömmer=)

tjillevippen

2 kommentarer:

  1. Drömmar måste man ha!

    SvaraRadera
  2. jag bor på mitt hjärtas plats äntligen:-) Huset är nybyggt, sommarstugan finns tre mil härifrån 8makens arv) och längst uppe i norr där mina rötter finns, en liten" koja" på 35 m2, i väglöst land. Jag känner mig lyckligt lottad att alla mina bitar får en egen plats i livet.

    Men vägen hit har varit lång och krokig, med flera olika orter som jag bott på runt om i Sverige, men nu är jag hemma, trots att jag egentligen inte har några rötter här.

    Gör en ordentlig plan, kolla ekonomin och sätt upp ett långsiktigt sparande och hitta ett hus som ni kan köpa och ha som sommarstuga till att börja med. Eller hyr ett hus där ett par veckor en sommar och sök arbete eller använd de personliga kontakter som du har många av.

    Ejris fortsätt att drömma

    SvaraRadera