20 januari 2011

äggit

Man känner sig snart som ett ägg....eller nått ditåt...försker att inte äta ägg mer en 1 gång dag men i går blev det 2 ggr...Frukost 2 kokta o middag blev det oopsisar.....njeääae säger jag om dem såg enormt goda ut:/ men efter att läst runt lite på nätet så sa alla att man skulle smaksätta dem med ost med smak...o jag tog nog i :S *fniss* så dessa oppsisar måste man nog leka fram ett fungerande recept o smak. Kanske måste man äta ägg alla mål men det klarar inte min mage:/ inte heller klarar jag dricka äggmjölk*ryser* eller ost med smör som man rullar ihop...Det finns inte på min karta...man ska väl må bra när man äter o inte få allt i repris?.....
Åh jag måste gå över i låglaktos grädde + såna produkter för magen ska hålla ...vilket innebär högra kostnad...jaja jag kör till plånboken är tom eller magen pajjar då kommer jag fortsätta på mitt eget sätt det funkade för många år sen....
Nåja jag har mätt o vägt mig i dag ...så onsdagar blir min dag att kolla sånt...blir spännande=)

I dag åt jag en ½ apelsin, keso + vispad grädde till frukost Apelsinen var sur hade ju vart så mycket godare med socker*fniss.....
Lunch omelette + ost med bacon lite grönt som garnetyr o några skivade o frästa champinjoner
kvällen blir blomkålsmos...hamburgare såna där med 100% nöt. och ost...

Vill att isen försvinner så man kan röra på sig i pulsform...nu ligger is på gångbanor så man får gå lite som man hade gjort på sig:/.....måste inköpa nya gympa dojjor...har fått jäkla ont i min häl antagligen hälsporre igen...virkat ett avlasnings dyna....verkar funka=)

virkar gör jag men nu är det en filt till soffan i mormors rutor.......... hur kul som helst att jokka till små söta djur men kan ju inte ligga på ett super lager själv utan satsar mer på nytto saker....och naturligt vis lite mer Konditori saker*ler* ska leta ett vånings kakfat till mig tror ajg kanske skulle man kunna ha några "bakelser" som bords prydnad=)

tjillevippen

1 kommentar:

  1. ...prova smoothie på morgonen... 1 dl vispgrädde, 1 dl turkisk yougurt och smaksätt med t.ex hallon/blåbär... mixa ihop o njut:)
    Pssade mig perfekt med tanke på att jag inte är ngn frukostmänniska:)

    Lycka till, Sonja

    SvaraRadera