04 december 2010

Fler vinter fåglar....
Finns det inte andra som vill ha foton tagna så tar man det man kommer åt.....Sol i snö ger ju ganska bra ljus med o allt blir roligare att fram kameran=)...

Det går åt massor med mat nu för de små men lite småkul o kommer på mig själv vid mina små pauser i jul joxandet att sitta o stirra ut mot matbordet...... räkna in för mig själv vilka olika sorters fåglar det är och hur många det är, kommer på mig själv att fnissa lite det ser kul ut när de hoppar ja nästan pulsar fram i snön..... de små gnabbas över bästa sitt stället....osv...


Lilla hacke satte sig lite närmare men då bakom alla tvättlinor*hmpf*

Åh lite mer Julens fåglar=)
De sitter hos grannen liiiiiiiiiiiiiite för långt ifrån fortfarande
men igår kunde jag ta fram stativet för några bilder......



Herr o fru Domherre
med den önskar jag er en trevlig andra advent
som ju är redan i morgon ....
jag kommer baka o lite nytta så dator tiden blir inte så mycket med.....

Tjillevippen
psss I morrn har det gått 7 veckor....nu känns lättare o lättare men visst i bland kommer man på sig själv....som i går när jag bakade man brukade ju gå ut för lite "luft" när man hade en plåt inne i ugnen...... vanan släpper en inte så lätt tydligen....

1 kommentar:

  1. Hej, jättekul att se dina bilder på de vackra fåglarna, kul att det är så många olika.
    Du är duktig som bakar och fixar, själv har jag inte börjat ännu, har ioförsig ordnat några julklappar men det är allt.
    Ha det så bra
    Helena

    SvaraRadera