10 november 2010

Snön kom..o försvann.....

Snön vräkte ner i går det kom säkert några centimeter här men mer i Nypan... Vi var tvugna att åka in för Fillen skulle ha utvecklings samtal....o det var inte ett väder att åka i...men sakta sakta.... o glo på 3 bilar som åkt av på väg in.... TUR man hade fått på vinterdäcken men det gjorde nog inte så där super nytta i slasket...... O nu är nästan allt borta igen.... Lika bra det.. fast några vinter bilder med Tova vill jag ju ha..hon fick fnatt o jagade flingor=)....

Grannarna har hängt ut fågelmaten =) vi har några talgbollar än men väntar lite på det andra än så länge finns det ju lite mat åt dom där ute....
Kul o se och gissa vilka fåglar som kommer att dyka upp i år.....
Större hackspett är flitig vid talgbollarna men blir suddig på bild:/....blåmesen, talgoxen...gråsparv o pilfink vi har båda...grå siskorna brukar dyka upp o jag tyckte mig se en en steglitz i går...... får nog ta mig i kragen att sätta mig ens stund o invänta fjäderfäna=)....
Nu röker man ju inte så man ser inte ut o ÄR på samma sätt som förra vintern...men några bilder ska det väl kunna bli=).....

Har ju gjort några juliga kort i år men ...jag brukar skicka till de som jag fått året innan..något extra slinker ofta med men "bunten "julkort har minskat stadigt de 25 år man vart gift....
visst en del hälsningar sker väl via dator men det är INTE samma som att hänga upp korten på kylskåpet o ha dem som dekoration runt julen...man räknar o hoppas på några till...
Från början skickade jag runt 30-40!!! kort men nu är de gamla borta.... farmors....mormor... min far..Gubbens far...min fars syskon..... Gubbens syskon bryr sig inte lika så mina o så de som man aldrig fått eller får av de ramlar bort varför slösa tid o pengar på någon som aldrig kan säga tack eller skicka tillbaka??....

undrar hur många kort man skickar i år...skulle tro att en tio frimärken räcker:/...tråkigt men sant...

Hur många jul kort skickar ni?? o Hur många får ni?

nej tjillevippen på er har mina tråkiga o jobbiga Ipren dagar så jag vandrar mot soffan igen o värme påsen....
skriv en rad gör Tanten glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar