20 september 2010

Skäms att vara svensk

Så var val resultatet klart så när på några röster men inget som ändrar ställningarna.

Men jag skäms att vara svensk i dag för över 5% av väljarna anser att vi ska inte finnas som familj!
Jag skräms över utvecklingen har vi svenskar blivit så egoistiska?

Jag skräms över att om 4 år har vi något kvar av vår svenska välfärd?

De gånger Borgarna har haft makten under 2 mandat perioder så har det kostat massor att bygga upp det som är försört. Nu lovas skatte säkningar= större hål i välfärden vem får bygga upp det igen?
antagligen ännu Fler röster på rasistiska partier då se svaga och olika kommer få skulden......

Nej jag skäms över att vårt samhälle håller på bli stenhårt och isande kallt!
inget som ens liknar "växhuseffekt" i vårt lilla land....

I lilla Oxelösund fick de 1 mandat....men valsedeln var tom så det blir en tom stol


5 kommentarer:

  1. Men lilla vän då, har du ens LÄST SD's partiprogram? Det e ju just den Svenska välfärden de värnar om.

    Om du nu skäms över att vara Svensk, hmm, det finns väl alternativ, prova om det i NÅGOT annat land i världen går att få loss så enormt mycket bidrag som här i Sverige, hittar du ditt utopia så är det väl bara att börja packa då...?

    SvaraRadera
  2. synd att du är anonym....men du kanske inte KAN står för åsikterna själv?
    Ja jag har läst deras partiprogram som allas de andras partier!
    Nationalism är någon ord man ska passa sig för. Det använde hitler med!
    Med min familj så funkar inte nationalismens ideer!. Därför skrämms jag av Sd framgångar och skämms för sverige !

    SvaraRadera
  3. Väljargruppen till SD är lätt att genomskåda, det är mestadels lågutbildade unga män med lågt självförtroende som valt att stödja dessa avarter av nazismens brunskjortor. Detta handlar inte om att vara stolt över att vara stolt över att vara svensk, detta är ett parti som bygger på ren och skär rasism.

    Jag är gift med Ann heter Arne och till skillnad från den unkna SD-are som inte ville skriva sitt namn så står jag för att våran riksdag tyvärr blivit 5 % dummare och 5 % mindre tolerant.

    En rasist är inte mindre rasist bara för attt han bär slips Jimmie Åkesson, du är en avartoch din tid under vit makt flagg tvättas inte bort med hjälp av en slips.

    Jag kommer aldrig att rösta för alliansen men vill ändå önska Fredrik lycka till med att försöka minimera skadeverkningarna av att Svenska folket uppenbarligen har blivit 5 % kallare och 5 % mindre intelligenta.

    Arne Jansson

    SvaraRadera
  4. Bra sagt Arne!
    Och varför är det alltid dessa fega människor som ska skriva anonymt?
    Gör som jag, plocka bort alla anonyma inlägg, det vill säga publicera inte dem, kan de där fegisarna inte så för vad dom säger så ska dom inte heller göra sina röster hörda på min sida i alla fall!

    SvaraRadera
  5. maya funderade på det men valde svara istället..tror inte på tiga ihjäl puckona utan ta snacket istället=)

    SvaraRadera