01 augusti 2010

pyys......doft o MAT=)

Alltså finns det något mumsigare?...
Jag har alltid älskat surströmming sen jag var lillliten=).....
Är säkert mina Ådals rötter som gör sig påmind o just surströmmings tarmen tjoar efter det varje sommar........

Även min gubbe som är Sörlänning till födseln o ohejdad vana gillar denna maträtt....

Och året till ära så skulle stora sonen smaka lite....klart misstänksam o efter en "tunnis" rulle så sa han mmmmm det VAR ju gott!.... så han mumsade lite till men gick över till sill o en bit paj senare..men smakat har han=)....

Lilleman smakade lite men höll sig till Pajen...o så fick han några potatisar som gottis(vet konstigt barn det där*hahahah*)

Far (som håller sig till sill) lilleman Paj o potatis ätare) Mor som oxå gillar Oscars=)
väntar på pyyyyset o potatisen ska bli klara.....
Yummy* nu har man fått lite MAT!...hoppas det blir minst en gång till i sommar=)
Vi tjyvstartade ju....premiären är ju om nån vecka......=)

Jag äter surströming som mat...vill inte ha snaps eller öl till för mig är det skumt tillbehör....
Potatis,strömming, lök o ev en tunnbröds macka till...o vatten sen är min dag gjord....

Och eu som inte tycker vi som älskar det inte ska få äta utan funderar ut förbud....funderar flytta till Norge för att slippa EU´s alla sjuka regler o ideer....äter man surströmming i norge??
eller blir det surval då:p*hahahah*

Nej nu ska det röjas lite vädret är skapligt ..ialla fall än så länge:/..... Getingar i massor ska föröka få nån vettig på bild men de är snabba o svåra om man inte slår ihjäl en då förstås.....
Ha det gott...Skriv en rad gör tanten glad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar