23 november 2009

PÅ bättringsvägen

Mannen fick provsvar om ev bacon sjuka...och det var INTE !!
det som härjat här utan annan influensa*suck* Inte konstigt att Filleman blev så sjuk då. Vi har fortfarande en del hosta kvar men känner oss så mycket bättre och hostan ja den kan ju sitta i av virus*suck* NU blir det spruta för oss i veckan.... Vill inte bli sjuk igen för bara den här saken ahr vart för bedrövligt:/


En större hackspett har kommit på besök nu några gånger försökte fånga den på bild...=)


Nu härjas det inför advent o jul.
Fönstren har fått sig en omgång runt om rena gardiner i alla fönster. bara ljustakar o stjärnan som ska tändas...kanske fuskar nån dag tidigt för det är så mörkt där vi bor..... ska föröka få upp ljusen på baksidan i morrn efter att vi vart inne hos Hab läkaren med lilleman i morrn.
På onsdag hoppas jag på att det blir skola för han för kanske inte all matlust är tillbaka så är den på G.... o BUS finns det massor. I går hörde vi ett fniss från hans rum.... tittar in och han ahr bäddat!!!!! eh...på golvet i en mycket prydlig hög och så nöjd som bara fille man vara...hm
Ska föröka mig på lussekatter i morrn oxå pepparkakorna får vänta till nästa vecka då det blir lite ledigt för gubben igen..nu står en tråkig eftermiddags helg inför dörren*blää* men har man vart sjuk är det bäst o jobba.
Julklapparna är på G... I år blir det inte många men några måste vi väl försöka fixa ihop....
Julkorten jag ska skicka är klara*jippi* Blir ju färre för varje år lite tråkigt men skickar bara till de som man själv får från.... för visst är det något härligt med annat än räkningar i lådan=)?
ha det gott

4 kommentarer:

  1. Hej gumman,
    Nu är det min tur, inte för jag tror det är grisa sjukan jag fått men känner mig helt under isen :(
    Får Hoppas den försvinner snabbt!
    Kikade in för önska er en bra vecka och så va jag nyfiken på dina nya foto :)
    Kram,

    SvaraRadera
  2. Hej gänget, inte kul o vara sjuk, hoppas ni snart blir bättre.

    Här rullar det på med skolor, tentor och strul med ungar :)

    /Kram
    Kenneth

    SvaraRadera
  3. Helluuu.. Kanske jag kan försöka ta mig ut till er någon dag nästa vecka då och baka lite pepparkakor :D det skulle inte vara helt fel. Bara ni inte ligger sjuka. haha. onsdag är jag upptagen men det finns ju fler dagar i veckan :P

    kramis

    SvaraRadera
  4. Hehe ne du inte ens om man är vaccinerad. Varför det inte ä rså med personalen har jag ingen aning om. men ja ni får vänta tills vi har kommit hem =) haha.. kul va :P ne men vi bli rju inte där så länge får vi hoppas !

    krams

    SvaraRadera