13 november 2009

Nöff Nöff*läs host host*

Hade ingen gris bild låndade grån nätet
Jahopp en olycka kommer sällan ensam...Vi har Baconsjukan:/


Lilleman o gubben fick besöka läkaren i går. Gubben för han höll på hosta upp lungorna febern släppte inte o Lilleman för feber och äcklig roslig hosta!.

Snacka om bli pestbehandlade..... först blev vi hänvisade till väntrummet i korridoren...visst där satt vi o väntade på doktorn...o väntade när hon till slut dök upp 30 minuter försenad blev vi hänvisade till pest rummet.... kallt o bedrövligt o en massa människor som antagligen oxå lider av bacon sjukan skulle in...ett springande av sköterskor som lotsade dem vidare....

Sonen skulle undersökas först...JO grattis.... han höll andan! när hon skulle lyssan på lungorna..munnen hans har aldrig vart så liten som just då! o titta i öronen jo grattis igen...men ett stick i fingret med mammas hjälp funkade ju o sänkan var hög....

Gubben fick ta ett bacon prov=) men HU så äckligt!!!! jag höll på kräkas av att bara se på när denna långa pinne kördes in i näsan o sen ner till svalget:/ urk.....

Doktorn konstaterar trolig bacon sjuka..... Tamiflu till båda pencilin till lilleman som få smaka det för första gången i sitt liv snart 12 år gammal....o han gillar det inte....

o tamiflu ...vet ni vad det kostar???? Dyrt som bara den.... 450 för sonen som ändå hade dettill rabatt!!!!
sjukt vadå barn borde få sånt GRATIS!!!!!
för nu blir det gröt o nudlar till på onsdag när nya pengar .... fy fan för att va fattig:/
tack o lov att Lilleman blev vaccinerad när han blev hande nog vart sjukhus besök annars:/

Annars.... saknaden efter Morris är stor vi saknar att få säga GÅ O LÄGG DIG när han förökte tigga till sig en go´sak.... saknar ljudet när han kröp under sängen o där matskålen sktog är så tom.....
Jag har antagligen oxå haft baconsjukan men tillfrisknat med hjälp av receptfria medel även om lite hosta är kvar kraxar jag det lilla ajg får prata.... sjukt...vill bli frisk nu trött på elände....

några rader från lilla jag...Maya tack för Awarden tar tag i det när man mår bättre...

Ha det gott....

5 kommentarer:

  1. Fast bilden på grisen var allt gullig må' jag säga;) Fast jag önskar er en snabb tillfriskning!!! Sicket bemötande du... och vilket pris!!! Hu!!!

    Kram på er, Sonja

    SvaraRadera
  2. Eländes elände...men jag ser att du tar grisasjukan med ett leende..även om det ligger allvar bakom....Maria

    SvaraRadera
  3. Blev man så söt av grissjukan skulle alla vilja ha den. Krya på er i familjen nu!!! KRAM!

    SvaraRadera
  4. nejmen usch du.. Det får fröja tills vi ses för jag vill inte riskera att bli sjuk. Det orkar jag inte! Men hoppas ni blir bättre snart så att vi kan ses!

    Kramar från oss till er.

    SvaraRadera
  5. HEJ! Vilken rolig blogg du hade! Jag ska till oxelösund i veckan och älskar att besöka nya scrapbutiker. Men hittar inget på nätet.. Finns det kanske ingen i oxelösund?? Mejla mig gärna om svar.. Tack på förhand!!! IDA:D Diddi__@hotmail.com

    SvaraRadera