12 september 2008

Vovvis mår ok

Flera har frågat hur Morris mår. och det gör han... mår alltså. Han går nästan normalt igen lite stel efter nattsömnen men vem är inte det? och då är han ju ganska gammal runt 80 människår så han får vara stel som en pinne. men på kvällen ja så studsar han runt som den yngling han tror!! han är:/
han äter som vanligt, försöker tigga som vanligt men tittar man på han vänder han bort blicken "tigga vem jag? nä bara lite dregglig i allmänhet" tror jag han tänker.
Vi tar en dag i taget börjar han ha ont så han låter ja då finns nog ingen återvändo*suck* men den dagen.....




Försökte mig på lite fåglar. svårt för ljuset är knappt o blixten räcker inte dit de sitter...
men en rödhake o en nötväcka fastnade ialla fall även om jag är långt från nöjd.
Skule plocka rönnbär o binda mig en dörrkrans nu till hösten men de är fulla av maskar (som iof fåglarna älskar) o svarta bär de ramlar av så fort man rör för mycket på dom*suck* jag som såg en vacker höstrans framför mig......
nej nu ska jag ut o rensa lite i rabatten o få ner höstlökar (så jag får något att fota i vår=)
+ några perenner....
ha det gott....
skriv en rad gör tanten glad

3 kommentarer:

  1. Va bra att han mår bra igen, har minsann tänk mycket på honom. På söndag ska vi förhoppningsvis hämta Allis, ska bli skönt att ha henne hemma igen för vi saknar henne jättemycket. Sen kan vi se fram mot 4 november för då kanske hon har fått/ska ha sina små valpar. Många kramar till er alla från Tina och barnen

    SvaraRadera
  2. USch vad tråkigt det är när djuren börjar bli gamla...
    Jättefina foton!

    SvaraRadera
  3. Hallå du!

    Nu är jag tillbaka igen i cyberspace.
    Så vackra bilder du tagit, rödhaken är ju bara för söt.

    Kram MonicaO

    SvaraRadera