31 augusti 2008

min vecka...

Vi mumsade på surströmming i torsdags! ena burken gick dock inte att äta så det blir nog en gång till innan kall hösten kommer....

Under tiden potatisen kokade o löken hackades tog jag en kamera tur o smakade värdens goaste Björnbär=)

Den här lille gynnaren höll jag på missa men har man ett vakande öga med sig så ser man små filurer (Gräsulv macrothylacia rubi )


Dagen efter satt den här gynnaren (grön vårtbitare) på vår ytterdörr ...
passande för lite foto=)


Slutet av veckan kommer min söte Gubbe hem med en Oncidium goldiana
Måste prova om orkideer håller i det här huset. Ska införskaffa nån vanlig Phalinopsis oxå.
JO just har en hemlis...ett tag till men det kommer skramla lite i scrappvärden=) om ett tag.
Men just nu är locket på men den som väntar......
ha det gott.....

3 kommentarer:

  1. Men hur kan du göra så? Säga att du har en hemlis och sen inte berätta vad det är??
    Ja visst måste det väl räknas som alter när man stämplar så som jag gjort eller? hihi

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra foton!

    Kram, Gunvor
    (nyfiken som tusan nu)

    SvaraRadera
  3. Jag är också nyfiken, ända sedan jag läste ditt inlägg i min blogg!! Hoppas du kan berätta snart!

    Härliga foton, björnbären ser mumsiga ut!

    Kram!

    SvaraRadera