02 juli 2007

väder väder och väder......


**FasanTupp nästan tam kommer och äter väldigt nära***

har man inget annat o prata om kan man ju alltid prata väder.... eller hur?
Här är det ömsom sol omsom höst! varmt ena minuten för att känna att de gosiga mjukis brallorna inte sitter fel.
har fortfarande inte grillat hemma än, vet ju att tänder vi så blir det regn:/ tänker på alla andra som grillar ....snällt va?
Men jag har faktiskt vart duktig sista dagarna... städat hela övervåningen ( ehh hum rodnar inte scrapp bordet) håller på med ett album på fosterflickan som bodde hos oss har inte hört nått än men det album jag gjorde 91 det håller på falla i bitar så tänkte tar alla foton därifrån o gör ett nytt av den enklare scrappmodellen. svårt med foton som är så hårt beskuran redan ( undrar hur jag ränkte där;)
tyvärr kan ajg inte visa alstren för fortfarande är det tystnads plika på sånt.....
men sovrummet är skurat dammat, rena fönster o gardiner o sängen renbäddad.
hallen nytt fräsht i fönstret
mitt pyssle rum rent hos fåglarna, rent i fönstret....
bara resten kvar..... pust tar lite i taget så kanske man kan slöa om sommaren bestämmer sig.

JO drömhuset ligger på Hemnet....suck synd att det skulle bli så långt att pendla..55-60 mil enkel resa;) så det får nog stanna vid en dröm....
eller nått som har ett jobb i bakfickan.... i Västernorrland;) kramfors kommun??

4 kommentarer:

  1. vilket härligt hus... men som sagt är det lite väl långt att pendla. Fin fasan dessutom, förra veckan höll jag på att köra på en påfågel mitt ute på gatan :-o

    SvaraRadera
  2. HEJ :-)
    SÅ DU HAR STÄDAT . DUKTIG DU.
    JAG STÄDATR HELA DAGARNA PÅ JOBBET, SÅ NÄR JAG KOMMER HEM PÅ KVÄLLARNA.... JA, DÅ BLIR DET DÅLIGT MED STÄDNINGEN.
    TAR ETT EXTRA STÄDTAG I HELGEN.
    FÖRMODARATT DET SKALL REGNA.
    SAK SAMMA DET . JAG MÅSTE STÄDA I ALLA FALL.
    FINT HUS PÅ BILDEN. ETT SÅNT HUS SKULLE VI ÅXÅ VELAT HA.
    MEN DU GÖR SOM VI DU..... DRÖMMER OM ETT FINT HUS.
    DET BLIR BILLIGARE ATT DRÖMMA
    HÄR HAR VI KOMMIT I FIN ORDNIONG NU EFTER FLYTTEN. INTE EN KARTONG KVAR. DET VI INTE PACKADE UPP BAR VI NED I KÄLAREN. DÄR STÅR DET SÅ BRA SÅÅÅ. SLIPPER SE ELÄNDET DÅ.
    VI HAR EN LJUS OCH FIN LÄGENHET MED EN VACKER UTSIKT ÖVER STADEN. MYCKET BUSKAR OCH TRÄD.
    VI TRIVS JÄTTEBRA HÄR.
    SNART HAR VI SEMESTER. VECKA 29 BÖRJAR VI. DÅ SKALL VI TILL VÄSTKUSTEN, DALSLAND, GRÄNNA MM.
    SER ATT DU ÅXÅ VÄNTAR PÅ SEMESTERN.
    ALLTID SKÖNT ATT FÅ NÅGRA DAGAR MED HELA FAMILJEN.
    NU SKALL JAG SEGA I SOFFAN ETT TAG.
    HA DET GOTT, EJRIS.
    HÄLSA TILL FAMILJEN.
    KRAM FRÅN TONE.

    SvaraRadera
  3. hejsan, du är välkommen att glo runt mellan varven ;-) //frissan

    SvaraRadera
  4. Hejje Gummsan!
    Kikar in och önskar dig en underbar helg.
    Vilket mysigt hus...går det inte att flytta ...tihi! HUSET allså? ;)
    Ha det bäst!
    Kram Maya

    SvaraRadera