12 april 2006

gick till Doktorn

med små små steg. Insåg att efter 4 dagar med feber över 39 graders sträcket och en hosta som inälvorna ruskas omkring var det dax att gå till farbror doktorn...... normalt tar den lilla biten 5 minuter att gå och ENVIS som en get är man ju så skulle jag ju gå inte åka bil eller få kjuts eller nått sånt..... Kommer in till läkaren som säger jahopp hur var det här då......febe...kraxar jag...hosta..lite mer krax......över 39 grader sen i fredas.....krax..flås HOST.
-oj sa snälla frabror doktorn vill nog ta en snabb sänka på dig. sätt dig sen o vänta tar ca 10 minuter....
tar sänkan sätter mig ner ( underar vad man skullle göra annars om man inte väntade ? läget känns ju knappast så där jätte kul.....)

snälla farbror doktorn öpnnas sin dörr och vill ny lyssna på mina något sönderhostade luftrör......
hm...säger han
sätter sig vid datorn nu ska vi se vad sänkan s
ger...OJ vad högt utbrast han 197....visst för mig låter det ju jätte högt men vad är normalt...195...eller 15??
Du har lunginflamationa på högerlunga!!!!
nu ska du ta det lungt 10-15 dagar......


Nu har jag skickat gubben ner för hämta min meducin ( hoppas på en dunderkur) så jag kan få sova......o i vaket tillstånd scrappa;)

ha det gott........

10 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen! Hoppas dunderkuren hjälper dig snabbt!

    SvaraRadera
  2. Lunginflammation!?! Ojojojoj Ejris, skickar dig en massa kryapådig-kramar här!

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska dig & Familjen en Glad Påsk.
    Och va nu försiktig, lunginflamation är inte att leka med (vet av egen erfarenhet)
    Lyd doktorn & ta det riktigt lugnt.
    Massor kramar från oss i Åhus

    SvaraRadera
  4. Fy bubblan för lunginflammation. Hoppas du kryar på dig snart.

    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  5. kram och krya på dig - ta det lugnt nu och se till att bli lite uppassad.

    SvaraRadera
  6. Krya på dig vännen!!! se till att bli uppassad och ta det riktigt, riktigt lugnt!!!

    GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  7. Krya på dig. Lunginflamation är inte att leka med. Vila mycket och var rädd om dig.
    Kram
    Bammie

    SvaraRadera
  8. Stackars, stackars dig. Hoppas det vänder nu och att du piggnar till snabbt. Inte kul alls att vara sjuk.

    "Krya-på-dig-kramar*

    /Maria

    SvaraRadera
  9. Hoppas du kryar på dig snabbt Ejris!!! Vila och ta det lugnt och se till att bli ordentligt uppassad ;-)

    *Kram*

    SvaraRadera
  10. Krya på dig! Normalt ligger sänkan under c:a 20...

    SvaraRadera