30 mars 2006

ägg....

hur många ägg går det åt till en sockerkaka???

Det beror u på HUR STORT ägget är...eller?!!


:D det sora är ett vanligt hönsägg dock inte av jätte modellen..det lilla är zebrafink ägg!! 1 cm långt......att fylla en tesked går det åt tre ägg....en sockerkaka MASSOR!!!! den ensamma ägget är macro fotat;) 1cm stort...eh litet....

Mina finkar har vårkännslor:S vill dock inte behålla dessa ägg för det är syskon.....+ att de ungar jag fick för 2 år sen blev jag inte av med'suck* men blev ialla fall ett..några kuliga kort....

ha det gott ......

6 kommentarer:

  1. Många ägg blir det, lätt att få med lite skal också... skulle nog använda hönsägget i alla fall.
    Nice soffa ni köpt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi...coolt! Tur du inte har strutsar ;) tänk dig hur många ägg det går till en sockerkaka! Då hade man få börjat tänka på hur många sockerkakor det går på ett ägg. *ler*
    Ha det gött vännen & hälsa Familjen

    SvaraRadera
  3. Vilket sött ägg! Min förra undula brukade lägga ägg, och jag provade att steka ett sådant. Ingenting man blir mätt på direkt... ;-)

    Snygga bilder som vanligt, förstår inte att du klagar på att du inte har några bilder att scrappa!

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder (som vanligt) Ejris! Och kul det där med äggen.

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder Ann, detta får mig att minnas mormors granne som gav oss såna små ägg då hennes fåglar lagt ägg.

    Vi var så rädda om dom och hoppades alltid att det skulle bli fågelungar av dom ;)

    Tack för att du fick mig att minnas detta!

    Kram E

    SvaraRadera
  6. haha...vad läckert! Du skulle haft ett strutsägg också =)

    SvaraRadera