16 februari 2006

Galleri tankar

Jag lägger gärna ut mina alster i gallerier anser att den responsen är så skön för att få scrapp lusta=)
MEN vad är det som gör att på vissa alster får man inte en enda kommentar?? på en del gallerier en massa trevliga sporrande komentarer på andra inte ett ljud..men man ser att många glor på den...
Jag föröker själv komentera ALLT jag ser. Vet ju skön den känslan är för självförtroendet att växa...... flera meter=)
Jag tillhör iof de som ofta får många trevliga kommentarer men de som sällan får mer än ett ..eller två....men många träffar på titt fronten....
är vi lata?
är det svårt att skriva några ord?
jobbigt o klicka på publisera komentar?
Kompisrösttar vi? (röstar bara på Kändisarna?)
VAD händer då de nya? får de kommentarer en gång sen inte mer?
(vad händer då med dom..fortsätter de scrappa o skapa?)

HOPPAS många läser detta ger en funderare..TÄNK en kommentar hur få ordig den en är räddar dagen för skapandet=)

3 kommentarer:

  1. Du är så klok Ejris! Jag uppskattar själv när jag får kommentarer i olika gallerier och försöker att kommentera själv också när jag är inne och tittar. Så låt oss kommentera mera och sporra varandra och alla andra till konstnärliga stordåd!

    SvaraRadera
  2. Jag försöker verkligen kommentera så mycket jag kan och orkar. Ibland går det längre perioder då jag inte är inne på galleriet (jag kan skriva i bestämd form singular, för jag är bara inne på ett- undrar vilket?), vilket även innebär att många förblir osedda tyvärr. De jag kollar på kommenterar jag i största möjliga utsträckning. Har någon lagt in tjugo stycken på en och samma gång, kommenterar jag en med en mer övergripande kommentar. Kort är jag inte heller lika bra på att kommentera. Där kan jag erkänna att jag kommenterar kort som sticker ut och kort som mina vänner gör ("kändisar" för mig). En kommentar betyder mycket, jag håller med dig. Man ska inte vänta sig fler kommentarer än man ger.
    Numera får man välja om man ska kommentera i bloggar eller galleri...

    SvaraRadera
  3. håller med dig MARIE:Man ska inte vänta sig fler kommentarer än man ger.

    TANKEN var när ajg sett att många inte får en enda komentar ..kan ju bero på att de inte själva kommensterar ville väcka alla:)

    SvaraRadera